Nasze koła:

GMINNE KOŁO PTTK ‘TERAZ SUDETY‘

pozostali członkowie z Oddziału

BIURO ZO PTTK CZYNNE WTOREK I ŚRODA W GODZ. 16:00-18:00

Koło Turystyczne ''Pszczoły i Trutnie'' > III RAJD "GŁÓWNY SZLKA SUDECKI" - 23.10.2016
16.02.2017r.
III RAJD "GŁÓWNY SZLKA SUDECKI" - 23.10.2016

W niedzielę 23.10.2016r. wybraliśmy się na 3 odcinek Głównego Szlaku Sudeckiego. Wyruszyliśmy z Karpacza od kościółka Wang. Zapowiadała się piękna i słoneczna pogoda. W górach spadł już pierwszy śnieg, a na dole była jeszcze złota polska jesień. Zielonym szlakiem tzw. " ścieżką nad reglami" dotarliśmy do Przełęczy Karkonoskiej. Tam, po krótkim odpoczynku w schronisku Odrodzenie rozpoczynał się nasz właściwy szlak sudecki. Pogoda wciąż była dla nas łaskawa. W pełnym słońcu dotarliśmy do Słoneczników i tam opadły na nas ciężkie chmury. Zrobiło się zimno i resztę trasy pokonaliśmy już przy zimnym wietrze i mgle. Ominęły nas wspaniałe widoki na Kocioł Małego i Wielkiego Stawu. W tych warunkach dotarliśmy do Przełęczy pod Śnieżką. Tym razem zrobiliśmy krótki postój w Domu Śląskim. Ciekawostką jest to, że główny szlak omija Śnieżkę- najwyższy szczyt Sudetów. Po odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę. Nasza trasa prowadziła już tylko w dół. Po drodze minęliśmy symboliczny cmentarz ludzi gór. Poświęcony tym, którzy w górach pozostali na zawsze. Przeszliśmy obok malowniczego Wodospadu Łomniczki. Wkrótce dotarliśmy do schroniska Nad Łomniczką. Ponieważ było już późno podbiliśmy tylko książeczki i ruszyliśmy w kierunku Karpacza. Tam czekał na nas już bus. Byliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni. W tym dniu przeszliśmy około 25 km, zdobyliśmy aż 29pkt GOT i to w zimowych warunkach. A poniżej zdjęcia z wyprawy....